VIL DU VÆRE MED TIL AT SKABE ET SKOLEMILJØ, DER GØR EN FORSKEL FOR BØRN OG UNGE?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Skovly skolen søger en faglig velfunderet skoleleder med hjertet på rette sted, som brænder for en skole-dagbehandlings tanke hvor læring og behandling går hånd i hånd.

Du kommer til at indgå i et lederteam med en anden skoleleder, samt i en ledergruppe med leder fra bo & ophold.  

Ønsker du et meningsfuldt job indenfor skole-dagbehandlingsområdet? Vil du hjælpe børn og unge med særlige udfordringer godt på vej, så de kan leve op til deres fulde potentiale? Kunne du tænke dig at arbejde i en organisation med høj professionalisme, bred faglighed, tid og ressourcer til at møde eleverne der, hvor de er.?

Så er drømmejobbet måske indenfor rækkevidde

På Skovly skolerne tror vi på, at alle børn og unge rummer et potentiale og vi skaber rammerne, hvori de kan udfolde disse. Vi arbejder ud fra den tanke, at det er i relation til andre, at børnene/de unge udvikler både deres egenskaber, værdier og meninger. Skovlys elever er forskellige men har det tilfælles at de alle udvikler sig bedst i et særligt tilrettelagt skoletilbud, hvor behandling prioriteres og vægtes højt. De har ydermere det tilfælles, at de med den rette kombination af undervisning og behandling kan udvikle sig fagligt, socialt og personligt frem mod et værdifuldt voksenliv med samme muligheder som andre børn og unge.


Relations pædagogik tager afsæt i en forståelse af, at det er via den gode relation, at vi kender børnenes udvikling og behov, og det er via den gode relation, vi får adgang til at arbejde med børnene/de unge og deres aktuelle behov.

Relations- og ressource fokuseret pædagogik på Skovly har følgende omdrejningspunkter:

  • Ressource orientering – ikke finde fejl men styrke og arbejde med potentialet
  • Anerkendelse – vis anerkendelse og ros barnet/den unge for det det kan
  • Accept og respekt – medindflydelse og medinddragelse på eget liv
  • Opmærksomhed og kontakt – nærværende voksne
  • Omsorg og læring – gennem tæt kontakt med troværdige voksne støttes barnet i at udvikle sig.

Disse omdrejningspunkter omfavner den pædagogiske kerneydelse og indsats på Skovly Skolerne.

På Skovly arbejder vi i et struktureret miljø præget af forudsigelighed, tydelige rammer og grænser.

Vi er en lille skole med et stort hjerte og høj faglighed beliggende i Vestsjælland og begge vores afdelinger ligger i naturskønne omgivelser med plads til fysisk udfoldelse og rig mulighed for at anvende også dette i undervisningsøjemed.

Vi lægger vægt på at et tidssvarende undervisningsmiljø, hvor høj faglighed, elevernes læringslyst og pædagogisk indsats går hånd i hånd.

Målgruppe:

Eleverne er i børn og unge i alderen 7-18 år med svære sociale, emotionelle og intellektuelle vanskeligheder, som kan komme til udtryk i udfordringer med adfærd, kontakt og trivsel.

  • Behandlingskrævende børn med begrænsede intellektuelle ressourcer.
  • Børn med diagnosticerede problematikker som ADHD, Autisme, GUA, angst og Tourette syndrom.
  • Børn med sociale problemer.
  • Børn med følelsesmæssige problemer.
  • Børn med indlæringsvanskeligheder.
  • Børn med mindre somatiske lidelser.

Personalegruppen på skolen består af lærer, pædagoger og pæd. Assistenter. Alle er ambitiøse ildsjæle med stærke pædagogiske og lærerfaglige egenskaber, relationelt stærke og et menneskeligt overskud samt ambitioner på vores elevers vegne.

Dine vigtigste opgaver og kvalifikationer

  • Flair for personaleledelse
  • Pædagogisk og faglig ledelse
  • Administrativ ledelse
  • Gode kommunikationsevner
  • Nysgerrighed
  • God forståelse for en skoles liv og drift
  • Naturlig interesse for det pædagogiske og didaktiske, så du kan fungere som fyrtårn og inspirator for lærer, pædagoger og elever.
  • Ambitiøs, inkluderende og tydelig ledelsesstil
  • Fokus på fortsat faglig udvikling af skolens medarbejdere og undervisningstilbud
  • Nærhed, synlighed og tilgængelighed i hverdagen for såvel medarbejdere samt ledelseskollegaer.
  • Solid ledelseserfaring

Vi tilbyder:

  • En veldreven og ambitiøs skole med gode faciliteter på begge matrikler
  • Velkvalificeret og engageret personalegruppe og et trygt arbejdsmiljø
  • Ledelsessparring og samarbejde med anden skoleleder, samt øvrige ledelsegruppe.
  • En skole med stærkt fællesskab og gode traditioner
  • Udviklingsmuligheder

 Har du spørgsmål til jobbet, kan du kontakte skoleleder Michael Stenum Ulriksen- telefon 60470971 på hverdage mellem kl. 0900 -1500 eller mail: skovlyskolen@opholdsstedet-skovly.dk. Eller tilbudschef Martin Bresnov telefon 24471060. martin@organisationen-skovly.dk 

Ansøgningsfrist 18 februar 2024. Ansøgninger via knappen "Send ansøgning". 

Ansøgning inkl. bilag (husk kopi af eksamensbevis)

Vi vil løbende indkalde til uddybende samtaler med relevante ansøgere.


Se mere på vores ansøgersite: https://opholdsstedet-skovly.ofir.com



Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=7af18214)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Opholdsstedet Skovly, Friheden, 4440 Mørkøv

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5973936

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet